Головна | Вихід | Вхід |                                                                                   Понеділок, 02.12.2024, 03:33
Головна » Статті » Мої статті

Інноваційні форми роботи з педагогами

Педагогічний турнір

«Майстер – клас»

Мета : активізувати знання педагогів з програми виховання і навчання дітей від двох до семи років «Дитина», рекомендована Міністерством освіти і науки України , підвищити рівень професійної майстерності, розвивати мислення, об'єктивність, комунікативність, бажання постійно удосконалювати свої вміння.

Матеріали : таблиця з 12 категоріями та низка запитань до кожної з них.

Правила гри : ведучий та група експертів, які оцінюють відповіді гравців : 2б.-правильна відповідь, 1б.- неповна відповідь, О б.- без відповіді. Гру можна використати для закріплення, уточнення, активізації знань педагогів із будь-якого педагогічного посібника, програми.

Гру можна проводити:

  • за індивідуальну першість у групі гравців;
  • за індивідуальну першість у парі;
  • малими групами за першість у групі.

Хід гри

Перед учасниками гри знаходиться табло у вигляді схеми. Кожна секція категорії присвячена розділу програми «Дитина».

  1. Загальні уваги.
  2. Зростаємо дужими.
  3. Мова рідна, слово рідне.
  4. Художня література.
  5. Дитина у довкіллі.
  6. Граючись зростаємо.
  7. Віконечко у природу.
  8. Математична скарбничка.
  9. Чарівні фарби і талановиті пальчики
  10. Привчаємось працювати.
  11. Діти, які потребують особливої уваги вихователів і батьків.
  12. Діти з особливими освітніми потребами.


 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12


 

Правильна відповідь дає учаснику 16.; неправильна 0; неповна 16. Завдання гравця полягає у тому, щоб з першого разу дати правильну відповідь на перше запитання кожної з трьох категорій, розташованих на прямій лінії, на вертикалі, на горизонталі або діагоналі.

Категорія 1 «Загальні уваги».

  • Назвати психологічні вікові характеристики дитини третього року життя.
  • Назвати психологічні вікові характеристики дитини четвертого року життя.
  • Назвати психологічні вікові характеристики дитини п’ятого року життя.
  • Назвати психологічні вікові характеристики дитини шостого (сьомого) року життя.
  • На чому базується поведінка дитини третього року життя?
  • На чому базується поведінка дитини четвертого року життя?
  • На чому базується поведінка дитини  п’ятого року життя?
  • На чому базується поведінка дитини шостого (сьомого) року життя?
  • Які продуктивні види діяльності сприяють розвитку особистості?
  • Як має чергуватися діяльність дітей дошкільного віку упродовж дня?

Категорія 2 « Зростаємо  дужими».

  • Які освітні завдання реалізуються розділом «Зростаємо дужими»
  • Назвати види загально - розвиваючих вправ.
  • 3 яким фізкультурним інвентарем працюють діти старшого дошкільного віку?
  • 3 елементами яких спортивних ігор діти ознайомлюються в старшій групі?
  • Які водні процедури пропонують дітям із метою загартування?
  • Навести приклади рухливих ігор із кидання та ловіння предметів.
  • Перерахуйте види фізкультурно-оздоровчої роботи.


 

Категорія 3 « Мова рідна, слово рідне».

  • Що включає поняття «культура спілкування» дошкільників?
  • Яким словесно-дидактичним іграм віддають перевагу?
  • Коли вводять поняття «наголос»?
  • Які види роботи з книжкою можна пропонувати дітям старшого дошкільного віку?
  • Назвіть розділи через які конкретизується мовленнєве виховання.
  • Надайте поради батькам щодо роботи з розвитку мовлення дітей третього року життя у родинному колі.
  • Які освітні завдання з навчання елементів грамоти реалізуються у старшій групі?

Категорія 4 «Художня література».

  • Назвіть найпоширеніші жанри літератури для дітей.
  • Назвіть різні види дитячої діяльності де можлива реалізація змісту художніх творів
  • Які показники успішного розвитку дітей третього року життя з зазначеного розділу?
  •  Які показники успішного розвитку дітей четвертого року життя з зазначеного розділу?
  • Які показники успішного розвитку дітей п’ятого року життя з зазначеного розділу?
  • Які показники успішного розвитку дітей шостого (сьомого) року життя з зазначеного розділу?

Категорія 5 «Дитина у довкіллі».

  • Назвіть умови успішної педагогічної роботи з розділу (третій рік життя).
  • Назвіть умови успішної педагогічної роботи з розділу (четвертий рік життя).
  • Назвіть умови успішної педагогічної роботи з розділу (п’ятий рік життя).
  • Назвіть умови успішної педагогічної роботи з розділу (шостий (сьомий) рік життя).
  • З якими професіями потрібно ознайомлювати дошкільнят четвертого року життя?
  • З якого віку потрібно ознайомлювати дошкільнят з поняттям народні обереги?
  • Які символи відносять до народних оберегів?
  • Назвіть різні види дитячої діяльності де можлива реалізація завдань з основ безпеки життєдіяльності?


 


 


 

Категорія 6 «Граючись, зростаємо».

  • Назвати види ігор.
  • Навести приклади кожного виду ігор.
  • Роль вихователя у різноманітних видах ігор.
  • Створення умов для ігрової діяльності.
  • Мета дидактичних ігор.
  • Назвіть орієнтовну тематику ігор-інсценівок.
  • Назвіть орієнтовну тематику хороводних ігор.


 

            Категорія 7 « Віконечко у природу».

  • У яких видах діяльності формується уявлення дітей про природу?
  • Розкрийте зміст педагогічної роботи по ознайомленню дітей третього року життя з осінніми явищами.
  • Розкрийте зміст педагогічної роботи по ознайомленню дітей третього року життя з осінніми явищами.
  • Розкрийте зміст педагогічної роботи по ознайомленню дітей четвертого року життя із зимовими явищами.
  • Розкрийте зміст педагогічної роботи по ознайомленню дітей п’ятого року життя з весняними явищами.
  • Розкрийте зміст педагогічної роботи по ознайомленню дітей шостого (сьомого) року життя з природними явищами влітку.
  • Як організувати роботу з дітьми в «Куточку природи».
  • Як виховувати дбайливе ставлення дошкільників до природи?


 

Категорія 8 «Математична скарбничка».

  • Які освітні завдання реалізуються розділом «Математична скарбничка».
  • Розвитку яких психологічних процесів сприяє математика?
  • Розвитку яких логічних операцій сприяє математика?
  • 3 якими кількісними відношеннями ознайомлюють дітей?
  • Назвати способи перелічування предметів.
  • Назвати способи порівняння предметів.
  • Які показники успішного розвитку дітей старшого дошкільного віку з розділу?


 

Категорія 9 «Чарівні фарби й талановиті пальчики».

  • Які прийоми і методи використовують під час створення художнього образу?
  • Які матеріали пропонують дітям?
  • 3 якими матеріалами художнього мистецтва знайомлять дітей?
  • Які пластичні матеріали вам відомі, які можна використовувати із ліплення?
  • 3 якими народними художніми промислами ознайомлюють дошкільників?
  • Назвіть нетрадиційні техніки малювання.
  • Поради батькам щодо успішної реалізації завдань розділу в родинному колі.


 

Категорія 10 « Привчаємось працювати».

  • Яку роботу з дітьми можна проводити на майданчику відповідно до цього розділу?
  • Назвіть обладнання для дитячої праці.
  • Назвіть матеріали, обладнання необхідні для художньої праці.
  • Назвіть показники успішності дошкільнят (відповідно до вікових категорій) щодо володіння навичками самообслуговування.
  • Яких правил необхідно дотримуватися на заняттях із художньої праці
  • Поради батькам щодо формування трудових навичок у дітей вдома.
  • 3 якої групи починаємо впроваджувати чергування дітей?


 

Категорія 11 «Діти, які потребують особливої уваги вихователів і батьків».

  • Назвіть прояви дитячої гіперактивності. Психолого –педагогічний супровід таких дітей.
  • Назвіть прояви дитячої тривожності. Психолого –педагогічний супровід таких дітей.
  • Назвіть прояви дитячої уповільненості. Психолого –педагогічний супровід таких дітей.
  • Поради батькам щодо успішного розвитку дітей з проявами гіперактивності.
  • Поради батькам щодо успішного розвитку дітей з проявами тривожності.
  • Поради батькам щодо успішного розвитку дітей з проявами уповільненості.
  • Назвіть показники успішного розвитку обдарованих дітей.

Категорія 12 «Діти з особливими освітніми потребами».

  • Які умови успішної педагогічної роботи з дошкільниками з особливостями психофізичного розвитку?
  • Назвіть освітні завдання для дітей третього року життя з особливими освітніми потребами.
  • Назвіть освітні завдання для дітей четвертого року життя з особливими освітніми потребами.
  • Назвіть освітні завдання для дітей п’ятого року життя з особливими освітніми потребами.
  • Назвіть освітні завдання для дітей шостого року життя з особливими освітніми потребами.


 

Педагогічна гра “Кути”


 

“Дотримання професійного підходу

та педагогічного такту – одна з умов розвитку

індивідуальності дитини”.

              Мета гри:

  • ефективне використання уже створеного кимось 

              досвіду;

  • уміння розвивати ідею, реалізувати її у конкретних

               умовах;

  • уміння аналізувати, аналітично підводити підсумок

    роботи в   колективі.

              Хід гри:

              Учасників гри поділити на 4 підгрупи. На 4 столах розставлених по квадрату, викласти завдання (аркуш з одним із чотирьох питань гри). Кожна підгрупа отримує одного кольору. За 3 хвилини кожна підгрупа має написати відповіді. На сигнал ведучого підгрупи по колу переходять до іншого кутка, ознайомлюються з думкою попередньої підгрупи і маркером свого кольору дописує думку щодо нового питання. Так відбувається доти, доки група не повернеться до свого кутка. Кожна підгрупа опрацьовує викладені судження, аналізує їх.

              Завдання з проблеми

              І. Компоненти стилю спілкування педагога з дітьми:

  • індивідуальне спілкування з кожною дитиною;
  • діалогічність;
  • демократичність;
  • звертання по імені до кожного;
  • використання ласкавих зворотів;
  • делікатні, непомітні  спостереження;
  • відношення до дитини супроводжувати усмішкою, доброзичливим виразом обличчя;
  • довірливе і толерантне ставлення;
  • повага дитини.

              ІІ. Складові індивідуально-орієнтованого розвивального середовища:

  • створення  умов для вільного пересування дітей в групі;
  • доступність матеріалу в кожній розвивальній зоні;
  • наявність куточків усамітнення;
  • різноманітність  за кількістю та змістом ігрового  матеріалу;
  • варіативні обладнання та матеріал;
  • трансформоване (легко змінюване) обладнання;
  • ігри розвивального характеру та різного ступеня складності;
  • варіативні зразки в усіх зонах;
  • наявність індивідуальних місць для зберігання дітьми власних речей;
  • розташування наповнюваності предметно-розвивального середовища в групі  має дозволяти займатися з дітьми індивідуально та підгрупами;
  • забезпечення почуття захищеності.

             

          ІІІ. Форми методи та прийоми практичного здійснення індивідуального підходу:

  • заняття індивідуально ,підгрупами;
  • довірливі бесіди;
  • використання диференційованого підходу, завдання різного ступеня складності;
  • ситуації вибору;
  • проблемно-пошукові ситуації;
  • дослідницька діяльність;
  • обговорення ситуації – вільне висловлювання думки;
  • можливість для прийняття самостійних рішень;
  • створення умов для планування дітьми своєї діяльності;
  • створення емоційного комфорту;
  • можливість надавати давати самооцінку;
  • врахування індивідуальних можливостей під час планування навчально-виховного процесу.

              ІV. Індивідуальні відмінності дітей в навчальному процесі:

  • за рівнем знань, умінь та навичок;
  • за різним ступенем розвитку психічних процесів;
  • за рівнем пізнавального розвитку;
  • за рівнем фізичного розвитку;
  • за статевою приналежністю;
  • за темпераментом;
  • за емоційним станом та станом здоров’я (кожного дня);


 

Категорія: Мої статті | Додав: зірочка (29.04.2014)
Переглядів: 1997 | Коментарі: 5 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Copyright MyCorp © 2024 | Безкоштовний хостинг uCoz