Педагогічний турнір
«Майстер – клас»
Мета : активізувати знання педагогів з програми виховання і навчання дітей від двох до семи років «Дитина», рекомендована Міністерством освіти і науки України , підвищити рівень професійної майстерності, розвивати мислення, об'єктивність, комунікативність, бажання постійно удосконалювати свої вміння.
Матеріали : таблиця з 12 категоріями та низка запитань до кожної з них.
Правила гри : ведучий та група експертів, які оцінюють відповіді гравців : 2б.-правильна відповідь, 1б.- неповна відповідь, О б.- без відповіді. Гру можна використати для закріплення, уточнення, активізації знань педагогів із будь-якого педагогічного посібника, програми.
Гру можна проводити:
- за індивідуальну першість у групі гравців;
- за індивідуальну першість у парі;
- малими групами за першість у групі.
Хід гри
Перед учасниками гри знаходиться табло у вигляді схеми. Кожна секція категорії присвячена розділу програми «Дитина».
- Загальні уваги.
- Зростаємо дужими.
- Мова рідна, слово рідне.
- Художня література.
- Дитина у довкіллі.
- Граючись зростаємо.
- Віконечко у природу.
- Математична скарбничка.
- Чарівні фарби і талановиті пальчики
- Привчаємось працювати.
- Діти, які потребують особливої уваги вихователів і батьків.
- Діти з особливими освітніми потребами.
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
Правильна відповідь дає учаснику 16.; неправильна 0; неповна 16. Завдання гравця полягає у тому, щоб з першого разу дати правильну відповідь на перше запитання кожної з трьох категорій, розташованих на прямій лінії, на вертикалі, на горизонталі або діагоналі.
Категорія 1 «Загальні уваги».
- Назвати психологічні вікові характеристики дитини третього року життя.
- Назвати психологічні вікові характеристики дитини четвертого року життя.
- Назвати психологічні вікові характеристики дитини п’ятого року життя.
- Назвати психологічні вікові характеристики дитини шостого (сьомого) року життя.
- На чому базується поведінка дитини третього року життя?
- На чому базується поведінка дитини четвертого року життя?
- На чому базується поведінка дитини п’ятого року життя?
- На чому базується поведінка дитини шостого (сьомого) року життя?
- Які продуктивні види діяльності сприяють розвитку особистості?
- Як має чергуватися діяльність дітей дошкільного віку упродовж дня?
Категорія 2 « Зростаємо дужими».
- Які освітні завдання реалізуються розділом «Зростаємо дужими»
- Назвати види загально - розвиваючих вправ.
- 3 яким фізкультурним інвентарем працюють діти старшого дошкільного віку?
- 3 елементами яких спортивних ігор діти ознайомлюються в старшій групі?
- Які водні процедури пропонують дітям із метою загартування?
- Навести приклади рухливих ігор із кидання та ловіння предметів.
- Перерахуйте види фізкультурно-оздоровчої роботи.
Категорія 3 « Мова рідна, слово рідне».
- Що включає поняття «культура спілкування» дошкільників?
- Яким словесно-дидактичним іграм віддають перевагу?
- Коли вводять поняття «наголос»?
- Які види роботи з книжкою можна пропонувати дітям старшого дошкільного віку?
- Назвіть розділи через які конкретизується мовленнєве виховання.
- Надайте поради батькам щодо роботи з розвитку мовлення дітей третього року життя у родинному колі.
- Які освітні завдання з навчання елементів грамоти реалізуються у старшій групі?
Категорія 4 «Художня література».
- Назвіть найпоширеніші жанри літератури для дітей.
- Назвіть різні види дитячої діяльності де можлива реалізація змісту художніх творів
- Які показники успішного розвитку дітей третього року життя з зазначеного розділу?
- Які показники успішного розвитку дітей четвертого року життя з зазначеного розділу?
- Які показники успішного розвитку дітей п’ятого року життя з зазначеного розділу?
- Які показники успішного розвитку дітей шостого (сьомого) року життя з зазначеного розділу?
Категорія 5 «Дитина у довкіллі».
- Назвіть умови успішної педагогічної роботи з розділу (третій рік життя).
- Назвіть умови успішної педагогічної роботи з розділу (четвертий рік життя).
- Назвіть умови успішної педагогічної роботи з розділу (п’ятий рік життя).
- Назвіть умови успішної педагогічної роботи з розділу (шостий (сьомий) рік життя).
- З якими професіями потрібно ознайомлювати дошкільнят четвертого року життя?
- З якого віку потрібно ознайомлювати дошкільнят з поняттям народні обереги?
- Які символи відносять до народних оберегів?
- Назвіть різні види дитячої діяльності де можлива реалізація завдань з основ безпеки життєдіяльності?
Категорія 6 «Граючись, зростаємо».
- Назвати види ігор.
- Навести приклади кожного виду ігор.
- Роль вихователя у різноманітних видах ігор.
- Створення умов для ігрової діяльності.
- Мета дидактичних ігор.
- Назвіть орієнтовну тематику ігор-інсценівок.
- Назвіть орієнтовну тематику хороводних ігор.
Категорія 7 « Віконечко у природу».
- У яких видах діяльності формується уявлення дітей про природу?
- Розкрийте зміст педагогічної роботи по ознайомленню дітей третього року життя з осінніми явищами.
- Розкрийте зміст педагогічної роботи по ознайомленню дітей третього року життя з осінніми явищами.
- Розкрийте зміст педагогічної роботи по ознайомленню дітей четвертого року життя із зимовими явищами.
- Розкрийте зміст педагогічної роботи по ознайомленню дітей п’ятого року життя з весняними явищами.
- Розкрийте зміст педагогічної роботи по ознайомленню дітей шостого (сьомого) року життя з природними явищами влітку.
- Як організувати роботу з дітьми в «Куточку природи».
- Як виховувати дбайливе ставлення дошкільників до природи?
Категорія 8 «Математична скарбничка».
- Які освітні завдання реалізуються розділом «Математична скарбничка».
- Розвитку яких психологічних процесів сприяє математика?
- Розвитку яких логічних операцій сприяє математика?
- 3 якими кількісними відношеннями ознайомлюють дітей?
- Назвати способи перелічування предметів.
- Назвати способи порівняння предметів.
- Які показники успішного розвитку дітей старшого дошкільного віку з розділу?
Категорія 9 «Чарівні фарби й талановиті пальчики».
- Які прийоми і методи використовують під час створення художнього образу?
- Які матеріали пропонують дітям?
- 3 якими матеріалами художнього мистецтва знайомлять дітей?
- Які пластичні матеріали вам відомі, які можна використовувати із ліплення?
- 3 якими народними художніми промислами ознайомлюють дошкільників?
- Назвіть нетрадиційні техніки малювання.
- Поради батькам щодо успішної реалізації завдань розділу в родинному колі.
Категорія 10 « Привчаємось працювати».
- Яку роботу з дітьми можна проводити на майданчику відповідно до цього розділу?
- Назвіть обладнання для дитячої праці.
- Назвіть матеріали, обладнання необхідні для художньої праці.
- Назвіть показники успішності дошкільнят (відповідно до вікових категорій) щодо володіння навичками самообслуговування.
- Яких правил необхідно дотримуватися на заняттях із художньої праці
- Поради батькам щодо формування трудових навичок у дітей вдома.
- 3 якої групи починаємо впроваджувати чергування дітей?
Категорія 11 «Діти, які потребують особливої уваги вихователів і батьків».
- Назвіть прояви дитячої гіперактивності. Психолого –педагогічний супровід таких дітей.
- Назвіть прояви дитячої тривожності. Психолого –педагогічний супровід таких дітей.
- Назвіть прояви дитячої уповільненості. Психолого –педагогічний супровід таких дітей.
- Поради батькам щодо успішного розвитку дітей з проявами гіперактивності.
- Поради батькам щодо успішного розвитку дітей з проявами тривожності.
- Поради батькам щодо успішного розвитку дітей з проявами уповільненості.
- Назвіть показники успішного розвитку обдарованих дітей.
Категорія 12 «Діти з особливими освітніми потребами».
- Які умови успішної педагогічної роботи з дошкільниками з особливостями психофізичного розвитку?
- Назвіть освітні завдання для дітей третього року життя з особливими освітніми потребами.
- Назвіть освітні завдання для дітей четвертого року життя з особливими освітніми потребами.
- Назвіть освітні завдання для дітей п’ятого року життя з особливими освітніми потребами.
- Назвіть освітні завдання для дітей шостого року життя з особливими освітніми потребами.
Педагогічна гра “Кути”
“Дотримання професійного підходу
та педагогічного такту – одна з умов розвитку
індивідуальності дитини”.
Мета гри:
- ефективне використання уже створеного кимось
досвіду;
- уміння розвивати ідею, реалізувати її у конкретних
умовах;
- уміння аналізувати, аналітично підводити підсумок
роботи в колективі.
Хід гри:
Учасників гри поділити на 4 підгрупи. На 4 столах розставлених по квадрату, викласти завдання (аркуш з одним із чотирьох питань гри). Кожна підгрупа отримує одного кольору. За 3 хвилини кожна підгрупа має написати відповіді. На сигнал ведучого підгрупи по колу переходять до іншого кутка, ознайомлюються з думкою попередньої підгрупи і маркером свого кольору дописує думку щодо нового питання. Так відбувається доти, доки група не повернеться до свого кутка. Кожна підгрупа опрацьовує викладені судження, аналізує їх.
Завдання з проблеми
І. Компоненти стилю спілкування педагога з дітьми:
- індивідуальне спілкування з кожною дитиною;
- діалогічність;
- демократичність;
- звертання по імені до кожного;
- використання ласкавих зворотів;
- делікатні, непомітні спостереження;
- відношення до дитини супроводжувати усмішкою, доброзичливим виразом обличчя;
- довірливе і толерантне ставлення;
- повага дитини.
ІІ. Складові індивідуально-орієнтованого розвивального середовища:
- створення умов для вільного пересування дітей в групі;
- доступність матеріалу в кожній розвивальній зоні;
- наявність куточків усамітнення;
- різноманітність за кількістю та змістом ігрового матеріалу;
- варіативні обладнання та матеріал;
- трансформоване (легко змінюване) обладнання;
- ігри розвивального характеру та різного ступеня складності;
- варіативні зразки в усіх зонах;
- наявність індивідуальних місць для зберігання дітьми власних речей;
- розташування наповнюваності предметно-розвивального середовища в групі має дозволяти займатися з дітьми індивідуально та підгрупами;
- забезпечення почуття захищеності.
ІІІ. Форми методи та прийоми практичного здійснення індивідуального підходу:
- заняття індивідуально ,підгрупами;
- довірливі бесіди;
- використання диференційованого підходу, завдання різного ступеня складності;
- ситуації вибору;
- проблемно-пошукові ситуації;
- дослідницька діяльність;
- обговорення ситуації – вільне висловлювання думки;
- можливість для прийняття самостійних рішень;
- створення умов для планування дітьми своєї діяльності;
- створення емоційного комфорту;
- можливість надавати давати самооцінку;
- врахування індивідуальних можливостей під час планування навчально-виховного процесу.
ІV. Індивідуальні відмінності дітей в навчальному процесі:
- за рівнем знань, умінь та навичок;
- за різним ступенем розвитку психічних процесів;
- за рівнем пізнавального розвитку;
- за рівнем фізичного розвитку;
- за статевою приналежністю;
- за темпераментом;
- за емоційним станом та станом здоров’я (кожного дня);
|