ЗАТВЕРДЖУЮ
Завідувач ДНЗ №2
______Г.С.Господаренко
АЛГОРИТМ
ранкового прийому дітей в дошкільний навчальний заклад №2
під час адаптивного карантину
- Обробка рук антисептиком дорослим і дітям на вході до дошкільного закладу.
- Батьки чи супроводжуючі особи та діти обов’язково у масках.
- Вихователь здійснює прийом дітей у павільйоні.
- Вихователь здійснює візуальний огляд дітей та батьків чи супроводжуючих осіб щодо ознак ГРВІ та обов’язкова термометрія дітей.
- Очікування прийому проводиться з дотриманням безпечної дистанції– 1,5 м (маркуванням).
- Після прийому дітей вихователем, маски, які одягали діти, батьки забирають.
- Діти, в яких при проведенні температурного скринінгу виявлено температуру понад 37, 2°С або ознаки респіраторних захворювань не приймаються.
- Температурний скринінг дітей проводять при вході(початковий) у заклад та кожні 4 години(поточний) із занесенням показників у відповідний журнал.
- Прийом дітей здійснюється з 7.30 до 8.30
- Батькам заборонено заходити в приміщення дошкільного закладу. Зв'язок з вихователями в телефонному режимі.
- Забирати дітей із ігрових майданчиків кожної вікової групи.
Шановні батьки! У нашому дошкільному навчальному закладі у період з 16 по 22 жовтня 2015 року буде проведено соціологічне дослідження щодо проявів корупції під час влаштування дітей до дошкільних навчальних закладі міста. Бажаючих взяти участь у опитуванні просимо звернутися до адміністрації закладу. Відповідно до п.6 доручення голови Черкаської обласної державної адміністрації Ткаченка Ю.О. від 30.09.2015 року № 45-Д з 16 по 22 жовтня у дошкільному закладі проведено соціологічне дослідження щодо проявів корупції під час влаштування дітей до ДНЗ. Результати анонімного анкетування батьків вихованців дошкільного закладу №2 : - чи були прояви корупції під час влаштування дітей до ДНЗ? - 100 % батьків, які приймали участь в анкетуванні, дали відповідь – НІ.
Безпека життєдіяльності дошкільника
Основні правила безпечної поведінки дошкільника
Навчити дітей безпечній поведінці - це означає привчити їх до певного способу життя. У дитини повинен виробитися захисний механізм, який автоматично спрацює в потрібний момент.
Правила безпеки, яким обов'язково слід навчити вашу дитину:
- Не йди далеко від свого будинку, двору.
- Не бери нічого в незнайомих людей на вулиці. Відразу відходь убік.
- Не гуляй до темряви.
- Обходь компанії незнайомих підлітків.
- Уникай безлюдних місць, ярів, пустирів, занедбаних будинків, сараїв, горищ, підвалів.
- Не вирушай один на далеку прогулянку.
- Не заходь з незнайомою людиною в під'їзд, ліфт. Тут варто відзначити, що іноді злочини скоюються знайомими людьми .
- Не відкривай двері людям, яких не знаєш.
- Домовся заздалегідь з сусідами про сигнали небезпеки.
- Не сідай в чужу машину.
- На всі пропозиції незнайомих відповідай: "Ні!" і негайно йди від них туди, де є люди.
- Не соромся кликати людей на допомогу на вулиці, в транспорті, в під'їзді.
- У хвилину небезпеки, коли тебе намагаються схопити, застосовують силу, кричи, виривався, тікай.
Вікові особливості розвитку дітей молодшого дошкільного віку
СОЦІАЛЬНО-ЕМОЦІЙНИЙ РОЗВИТОК: Любить давати іграшки і брати їх у інших. Любить спілкуватися з дітьми та дорослими. Розвиваються навички спільної гри. Любить допомагати дорослим.
ЗАГАЛЬНА МОТОРИКА, МОТОРИКА РУК: Кидає м'яч через голову. Хапає м'яч, що котиться, спускається вниз по сходах, використовуючи почергово ту чи іншу ногу. Стрибає на одній нозі. Стоїть на одній нозі протягом 10 хв. Зберігає рівновагу при гойданні на гойдалці. Тримає олівець пальцями. Збирає і будує з 9 кубиків.
ЗОРОВО-РУХОВА КООРДИНАЦІЯ: Обводить по контуру, копіює хрест, відтворює форми, в тому числі форму шестиграника.
СПРИЙНЯТТЯ І ПРЕДМЕТНО-ІГРОВА ДІЯЛЬНІСТЬ: Розбирає і складає шестискладову мотрійку. Опускає фігурки в прорізі шляхом цілеспрямованих проб. Конструює з кубиків по наслідуванню. Складає розрізаний малюнок з 2-3 частин шляхом проб.
МОВНИЙ РОЗВИТОК: Інтенсивний розвиток мовлення. Визначає колір, форму, фактуру, смак, використовуючи слова-визначення. Знає призначення основних предметів. Розуміє ступені порівнянь (самий близький, найбільший). Визначає стать людей по ролі в родині (він - тато, вона - мама). Розуміє час, використовує минулий і теперішній час. Рахує до п'яти.
РОЗУМІННЯ МОВИ: Розуміє назви кольорів: "Дай червоний м'яч". Слухає довгі казки та оповідання. Виконує двоскладову інструкцію ("Дай мені червоний кубик і блакитну кулю").
Вікові особливості розвитку дітей середнього дошкільного віку
СПРИЙНЯТТЯ І ПРЕДМЕТНО-ІГРОВА ДІЯЛЬНІСТЬ: Розбирає і складає трьоскладову і четирьохскладову мотрійку шляхом примірювання або зорового співвідношення. Збирає пірамідку з урахуванням величини кілець шляхом зорового співвідношення. Складає разрізаний малюнок з 2 і 3 частин шляхом зорового співвідношення.
ПАМ'ЯТЬ: Виконує доручення у вигляді 2-3 послідовних дій; на прохання дорослого запам'ятовує до 5 слів.
УВАГА: Займається цікавою діяльністю протягом 15-20 хвилин.
МОВА: Використовує узагальнюючі слова; називає тварин та їх дитинчат, професії людей, частини предметів. Переповідає знайомі казки за допомогою дорослих, читає напам'ять короткі вірші.
МАТЕМАТИКА: Використовує в мові слова багато і один, називає коло, трикутник, квадрат, кулю, куб. Вміє бачити геометричні фігури в навколишніх предметах. Правильно називає пори року, частини доби. Розрізняє праву і ліву руку.
РУХОВИЙ РОЗВИТОК, МОТОРИКА РУК, ГРАФІЧНІ НАВИЧКИ: Малює прямі горизонтальні та вертикальні лінії, розмальовують прості форми. Копіює заголовні друковані літери. Малює простий будинок (квадрат і дах), людину (2-3 частини тіла). Папір складає більш ніж 1 раз. Нанизує бусини середньої величини на товсту леску або дріт. Визначає предмети у мішку на дотик. Стрибає на одній нозі, по черзі на одній і іншій нозі, ходить по деревині. Підкидає вгору м'яч і ловить його двома руками. Ліпить із пластиліну, шнурує черевики.
Вікові особливості розвитку дітей старшого дошкільного віку
ЗАГАЛЬНА МОТОРИКА: Добре стрибає, бігає, стрибає через мотузку, стрибає по черзі на одній і іншій нозі, бігає на носках. Катається на двоколісному велосипеді, на ковзанах.
ЗОРОВО-РУХОВА КООРДИНАЦІЯ: Акуратно вирізає картинки. Пише літери й числа. Доповнює відсутні деталі до малюнку. Б'є молотком по цвяхах. Відтворює геометричні фігури за зразком. Обводить малюнки по контуру, заштриховує фігури.
МОВНИЙ РОЗВИТОК: Використовує в мові синоніми, антоніми; слова, що позначають матеріали, з яких зроблені предмети (паперовий, дерев'яний і т. д.). До 6 років знає і вміє писати друковані літери алфавіту. Визначає кількість складів у словах, кількість звуків у словах, визначає місце звука у слові (початок, середина, кінець слова). Визначає наголос у складах, голосні. Розуміє значення слів звук, склад, слово. Розрізняє голосні і приголосні звуки (букви), тверді і м'які приголосні. Виразно розповідає вірші, переказує невеликі розповіді.
МАТЕМАТИЧНІ УЯВЛЕННЯ: Пише цифри від 0 до 10, співвідносить цифру з кількістю предметів. Вміє з нерівності робити рівність. Вміє писати і користуватися математичними знаками. Вміє розкладати предмети (10 предметів) від самого великого до самого маленького і навпаки. Вміє малювати в зошиті в клітинку геометричні фігури. Виділяє в предметах деталі, схожі на ці фігури. Орієнтується на аркуші паперу.
Називає дні тижня, послідовність частин доби, часів року. Дає їм опис.
ПСИХІЧНИЙ РОЗВИТОК: Особливості пам'яті: Покажіть дитині по черзі 10 малюнків. Час демонстрації кожного малюнка 1-2 сек. У нормі дитина запам'ятовує 5-6 предметів з 10. Прочитайте дитині 10 слів: стіл, зошит, годинник, кінь, яблуко, собака, вікно, диван, олівець, ложка. Попросіть його повторити слова. Дитина повинна згадати не менше 4-5 слів. Називає своє ім'я, прізвище, адресу, імена батьків та їх професії.
Готовність до школи
- Особистісна готовність - включає формування у дитини готовності до прийняття нової соціальної позиції - положення школяра, що має коло прав та обов'язків. Ця особистісна готовність виражається у відношенні дитини до школи, до навчальної діяльності, вчителів, самого себе. Готовою до шкільного навчання є дитина, яку школа приваблює не зовнішньою стороною, а можливістю отримувати нові знання. Особистісна готовність також припускає певний рівень розвитку емоційної сфери. До початку шкільного навчання у дитини повинна бути досягнута порівняно хороша емоційна стійкість, на тлі якої можливий розвиток і протікання навчальної діяльності.
- Інтелектуальна готовність - припускає наявність у дитини кругозору, запасу конкретних знань. Повинно бути розвинене аналітичне мислення (вміння виділити основні ознаки, подібності та розбіжності предметів, здатність відтворити зразок), довільна пам'ять, володіння розмовною промовою, розвиток тонкої моторики руки і зорово-рухова координація.
- Соціально-психологічна готовність - цей компонент готовності включає в себе формування тих якостей, які дозволяють спілкуватися з іншими дітьми, учителем. Дитина повинна вміти ввійти в дитяче суспільство, діяти спільно з іншими, вміти підкорятися інтересам і звичаям дитячого колективу.
ОСОБЛИВОСТІ АДАПТАЦІЇ ДІТЕЙ ДО ШКОЛИ
(рекомендації для батьків)
Існує три переломні моменти, які дитина проходить в процесі навчання в школі: це надходження в перший клас, перехід з початкової школи в середню (5 кл) і перехід з середньої в старшу (10 кл). В літературі з даного питання основну увагу надається переважно першокласникам , проте нам представляється важливим поговорити про всі.
Отже, на що потрібно звернути увагу батькам в ці перехідні періоди? Почнемо з першокласників. Період адаптації дитини до школи може тривати від 2-3 тижнів до півроку, це залежить від багатьох чинників: індивідуальні особливості дитини, характер взаємостосунків з оточуючими, тип учбового закладу (а значить, і рівень складності освітньої програми) і ступінь підготовленості дитини до шкільного життя.
Важливим чинником є і підтримка дорослих - мами, тата, бабусь і дідусів. Чим більше дорослих нададуть посильну допомогу в цьому процесі, тим успішніше дитина адаптується до нових умов.