Головна | Вихід | Вхід |                                                                                   Понеділок, 02.12.2024, 03:30
Головна » Статті » Мої статті

Ділова гра для педагогів "Творчий педагог - творчі діти"


 

Ділова гра "Творчий педагог – творчі діти!"
 

Мета: ознайомити педагогів з проблемою розвитку творчих здібностей дітей дошкільного віку; розкрити теоретичн іоснови; виробити практичні навички.

Хід  заходу:

(Вихователі стоять уколі)

Ведуча: Рада вас вітати на засіданніділовоїгри на тему: «Творчій педагог – творч і діти!». Хочу, щоб на цьому семінарі у всіх вас був гарний настрій, бажання проявити власну творчість і бажання розвиватися, сприймати нову інформацію. А для того, щоб ми отримали заряд енергії на весь час нашого засідання пропоную подарувати один одному квіточку, адже квіти для нас жінок – завжди гарний настрій.

Вправа «Подаруй квітку»

У ведучої на розносіквітирізногокольорувиготовлені з паперу.

Ведуча: Станьте будь ласка в кружечок, оберітьквітку, яку б вихотілиподарувати. А теперподаруйте, по черзі, квіткусвоїйсусідцізліва та зробітьїйкомплімент.

Ведуча: Ось вивсіотрималипорціюгарного настрою та квіточку в подарунок, можна і до роботиприступати. Ви, мабуть, помітили, щоквіти, яківи одна однійподарувалирізногокольору, а на столах стоять квіти у вазі. Займітьмісця за столом з квіткою такого ж кольору яку вам подарували.

Ведуча: Тема нашогосемінару, як я вже казала – творчість. Як синоніми часто вживаютьтакі слова - людинатворча, обдарована, креативна, здібна, талановита, геніальна. Але ціпоняття не тотожні.

Понятійний апарат

Здібності – цеприроднийнахил до чого-небудь; індивідуально-психологічніособливості, що лежать восновіоволодіння будь-якоюдіяльністю.

Розрізняють загальні здібності і спеціальні.

Загальні здібності – широта і різноманітність можливостей людини, розвинена пізнавальна активність, допитливість, свіжість і гострота сприймання, яскравість уяви, фантазії, здатність до навчання, пошуку.

Спеціальніздібності – психологічніякостідитини, якісприяютьуспішномуоволодінню і виконаннюпевного виду діяльності. Єдиноїтипологіїспеціальнихздібностейнемає.Найчастішеговорять про музичні, сценічні, спортивні, математичні, художні, літературніздібності.

Обдарованість – цесвоєріднепоєднанняздібностей, яке забезпечуєуспішністьвиконаннядіяльності, зумовлює широту можливостейлюдини, рівень і своєрідністьїїдіяльності, зумовлює широту можливостейлюдини і своєрідністьїїдіяльності.

Талант – така обдарованість, яка дає змогу людині на високому рівні виконувати діяльність, отримувати значущі результати, розв’язувати найскладніші завдання відкривати і ставити нові проблеми, нові цілі.

Геніальність – найвищий ступінь обдарованості людини, виразом якої є творчість, що має для життя суспільства історичне значення; системна характеристика обдарованості, яка засвідчує її над оригінальні досягнення.

Творчість – цедіяльність, результатом якої є створеннядуховних і матеріальнихцінностей; діяльність, пройнятаелементами нового, вдосконалення, збагачення, розвитку.

Творчадіяльність – процес практичного перетвореннялюдиноюоб’єктивноїдійсності, орієнтований на створення нового продукту, формуваннянестандартнихспособівдійнаосновінетрадиційногобаченнязвичайнихявищ.

Креативність – сукупністьвластивостейособистості, щозабезпечуєїївходження у творчийпроцес.

Ведуча: Мабутьвсізі мною погодяться, що для розвиткутворчої та креативноїособистостіважливим фактором є наявністьтворчого та креативного наставника. Тому ми сьогодні з вами будемозайматисярізноманітноютворчоюдіяльністю, для розвиткувласнихздібностей (як загальних так і спеціальних), будемошукатинестандартні шляхи вирішеннярізноманітнихситуацій, тобтокреативити.

Вправа «Придумай  девіз»

Ведуча: Ми всі з вами педагоги, і знаємо, щоправильненалаштування на роботу – цемайже половина справи, тому пропонуюучасникам кожного столу придумати гасло абодевіз до нашої з вами теми – ТВОРЧІСТЬ, якийдопоможе нам налаштуватися на роботу

Вправа «Мозковий штурм» на тему: «Види прояву творчих  здібностей»

Ведуча: Як ми з вами вже казали Творчість – цедіяльність, результатом якої є створеннядуховних і матеріальнихцінностей; діяльність, пройнятаелементами нового, вдосконалення, збагачення, розвитку.

Давайте з вами назвемо, в яких видах діяльностіпроявляєтьсятворчість

-        мовленнєва діяльність

-        розумова діяльність

-        театралізована діяльність

-образотворчадіяльність

- музичнадіяльністьтощо.

Зараз ми спробуєморозвинутивласнутворчість в найрозповсюдженіших видах діяльності.

Вправа «Перевертні»

Ведуча: Одним з найефективнішихметодіврозвиткурозумовоїдіяльності є метод ТРВЗ (теоріярозв’язаннявинахідницькихзавдань). ТРВЗ – цеметодологіяпошукуновихрозв’язань, щодаєстабільніпозитивнірезультати. Однією з прийомів ТРВЗ є перевертні, коли слова відомихвиразів, прислів’їв, загадок, пісеньтощозмінюють на протилежніабоблизькі за значенням.

Спробуйте відгадати деякі з них:

Пісня:

Померли в дідуся три сумнихкотуся.

(жили у бабусі два веселих гуся)

Або назваказки: Чорносмолка без трьохтролів (Білосніжка і сімгномів)

Приказка: Дід на ноги – коровіважче (Баба з возу – кобилілегше.)

А зараз коженотримаєзавданнястворитивласний перевертень, і ми всіразом спробуємойоговідгадати.

Розпрягайтехлопці коней


 

Та лягайте спочивать.

Несе Галя воду,

Коромислогнеться.

Ой, минула вже зима

Снігу й льодувже нема.

Галя по садочку ходил

Хусточкубіленькузгубила.

Робота в групах «Прийомирозвиткутворчихздібностейдітей в ДНЗ»

Ведуча: Ви всізі мною погодитесь, щорозвиткутворчихздібностей в закладі ми приділяємовеликуувагу. Давайте пригадаємо, за допомогоюяких форм роботи ми розвиваємо в дітейтічиіншітворчіздібності.

Кожен стіл буде розповідати про прийомирозвиткувизначеноїздібності:

 І стіл – мовленнєвіздібності

ІІ стіл – сценічні

ІІІ стіл – музичні

ІV стіл – образотворчі

Один з учасниківкожного столу перераховуєприйоми – іншіучасникислухають і доповнюють.

Вправа «Намалюй пісню»

Ведуча: Своїобразотворчі та музичніздібності ми зможемопроявитипід час наступноївправи «Намалюй пісню». Відкожного столу потрібнийпредставник, який на вашу думку найкращеволодієобразотворчимиздібностями. За допомогою маркера учасник повинен зобразити слова пісні, щобінші могли їївідгадати. Післяцього ми всі з задоволеннямпроспіваємопісеньку. Умова – слова і цифри не писати!

Пісні –  І стіл : «Ой на горі два дубки…»,

ІІ стіл: «Горіла сосна палала…»

               ІІІстіл: «В лесу родилась елочка»

ІV стіл: «Ой у вишневому саду…»

Вправа «Створи колаж»

Ведуча: Останнімзавданнямнашоїділовоїгри буде створенняколажу. Тут визможетепроявитизагальніздібності: пізнавальнаактивність, допитливість, свіжість і гостротасприймання, яскравістьуяви, фантазії, здатність до пошукутощо.

Учасникамкожного столу потрібностворитиколаж з вирізок з журналу на задану тему:

І стіл: Якою повинна бути , на вашу думку, творчажінка

ІІ стіл: Яким повинен бути творчий педагог

ІІІ стіл: Якою повинна бути творчадитина

ІV стіл:Якимимають бути творчі батьки

Ведуча: По закінченнікожен з учасниківзахищаютьвласнийколаж

Рефлексія.

Ведуча: Вкінцінашоїділовоїгрименіхотілося, щобвизаповнили невеличку анкету.

Анкета:

1. Чипотрібнітакіформироботи з педагогічнимколективом в методичнійроботі закладу?

2. Яківправи вам сподобалися?

3.Чи  сприяладіловагравашомупрофесійномузростанню?

4. Пропозиції по удосконаленнюпроведення таких форм роботи?


 


 


 


 


 


 

Категорія: Мої статті | Додав: зірочка (29.04.2014)
Переглядів: 4954 | Коментарі: 10 | Рейтинг: 2.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Copyright MyCorp © 2024 | Безкоштовний хостинг uCoz